Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv informačního přetížení na psychiku adolescentů a strategie jeho zvládání
Havránková, Anna ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce s názvem Informační přetížení a jeho vliv na psychiku adolescentů a strategie jeho zvládání se zabývá informačním přesycením a psychickou kondicí adolescentů. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem ovlivňuje příliš velké množství informací na sociálních sítích psychickou pohodu dospívajících. Teoretická část poskytuje vhled do problematiky informačního přehlcení na digitálních platformách. Věnuje se také různým typům a dělením informačního přetížení, příčinám jeho vzniku a projevům a dopadům tohoto přetížení na člověka. Kromě toho se také zabývá strategiemi, které slouží ke zvládání informačního přehlcení. Teoretická část rovněž poskytuje podrobnější charakteristiku adolescentů. Zaměřuje se na jejich kognitivní vývoj, sociální změny, duševní vývoj a jejich vztah k sociálním sítím. Na tuto část navazuje poslední kapitola věnující se vlastnostem sociálních sítí a souvislostem mezi nimi a informačním přesycením. V metodologické části jsou představeny hlavní cíle výzkumu a výzkumné otázky, které se zabývají pohledem adolescentů na sociální sítě, způsobem, jakým prožívají informační přehlcení, důsledky tohoto přetížení a strategiemi, které adolescenti využívají k jeho zvládání. Výzkumná data byla získána za pomoci polostrukturovaných rozhovorů, kterých se zúčastnilo jedenáct...
Význam rituálů v interiorizaci životních hodnot mladých lidí
Gajdošová, Marta ; Landová, Tabita (vedoucí práce) ; Macek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce zkoumá význam a vliv rituálů v období dospívání na přijetí a ukotvení životních hodnot adolescentů a jejich zvládání obtížných situací. Teoretická část popisuje problematiku vzájemně se ovlivňujícího sociokulturního prostředí, psychosociálního a duchovního vývoje dítěte do věku dospělosti, způsoby provázení a pastorace mládeže. Vysvětluje obecným i zkušenostním výkladem hluboký význam rituálů ve všech uvedených procesech. Celá práce vychází z teze, že v současné společnosti se preferuje velký odklon od pravidelných činností, klade se důraz na pestrost, dynamiku, rychlé změny. Mladí lidé jsou tímto trendem nejvýrazněji ovlivněni, byli v něm vychováni. K pochopení významu rituálů pro jejich život potřebují vysvětlení, vzdělání, potřebují jim porozumět a osobně je prožít. V praktické části kvalitativním výzkumem porovnává práci s křesťanskou mládeží a mládeží v sekulárním prostředí domova mládeže situovaným ve vyloučené lokalitě. Klade si za cíl s pomocí otevřených rozhovorů a pozorování prozkoumat jejich schopnost a intenzitu percepce jednotlivých rituálů a přesah prožitků do života dospívajících.
Pohled adolescentů na etnickou šikanu vyčleňováním
Jarolímek, Matouš ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Lukavská, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postoji adolescentů k šikaně vyčleňováním v etnickém kontextu. Šikana je stále značně rozšířená na českých školách a v současné době může narůstající různorodost školních tříd s sebou někdy přinášet také narůstající výskyt šikany mezi dětmi s různou etnickou příslušností. Z těchto důvodů je zapotřebí znát postoje k šikaně na základě etnicity těch, kterých se to nejvíce týká, tedy adolescentů. V teoretické části jsou definovány hlavní pojmy a následně zasazeny do kontextu tématu bakalářské práce. Navazující praktická část si klade za hlavní cíle kvantitativními postupy popsat postoje adolescentů k šikaně vyčleňováním, mezi které patří ochota zastat se šikanovaného, hodnocení šikany vyčleňováním nebo její vnímané dopady. Následujícím cílem je ověřit, zda v těchto postojích hraje roli to, zda se jedná o šikanu českého studenta směřovanou na spolužáka se stejnou českou etnicitou nebo směřovanou na spolužáka s minoritní, konkrétně ukrajinskou etnicitou. Byl ověřován předpoklad, že dospívající hodnotí šikanu vyčleňováním vrstevníka menšinové etnicity jako přijatelnější než šikanu vyčleňováním vrstevníka etnicity většinové. Dalším cílem je ověřit, zda v těchto popisovaných postojích hraje také roli gender respondenta, přičemž bylo ověřováno, zda dívky hodnotí šikanu...
Rozdíl úrovně pohybových schopností žáků v závislosti na typu navštěvované školy
Závěrková, Eliška ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit a porovnat pohybové schopnosti žáků devátých tříd základních škol a stejně starých žáků víceletých gymnázií. K zjištění úrovně pohybových schopností byla použita testová baterie UNIFITTEST 6-60. Dílčími cíli práce je porovnat získané výsledky s populačními normami, porovnat somatický stav obou výzkumných souborů a porovnat pohybové schopnosti s ohledem na pohlaví. Tato práce je členěna na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické práci se nejdříve věnujeme definici, dělení a popisu pohybových schopností, poté je uvedena historie a skladba testového profilu UNIFITTEST 6-60. Dále jsou v teoretické části věnovány kapitoly věkovým zákonitostem mládeže ve věku 14-15 let, rozdílům v RVP a ŠVP a v neposlední řadě rešerši dostupné literatury. Výzkumná část je věnována samotnému průběhu měření, popisu výzkumných souborů a analýze výsledků. Závěr práce obsahuje diskuzi a vyhodnocení získaných dat. Výsledky této práce potvrdily hypotézu, že studenti víceletých gymnázií dosahují lepších pohybových schopností, než žáci základních škol. Rozdíly však nedosahují velmi významných hodnot.
Postoje středoškolské mládeže k pohybovým aktivitám
Cvanová, Nicole
V bakalářské práci je řešeno téma postojů středoškolské mládeže k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou definovány pojmy, jako jsou hodnoty, postoje a pohybové aktivity, popsané funkce a komponenty postojů, specifikované vlivy pohybových aktivit na člověka z bio-psycho-sociálního hlediska, vymezení činitelé ovlivňující postoje adolescentů k pohybovým aktivitám, nastíněné možnosti jejich formování a podaný přehled závěrů výzkumů, které mapovaly postoje adolescentů k pohybovým aktivitám. Metodami použitými pro vypracování teoretické části jsou studium odborné literatury, tvorba poznámek s výpisky, jejich analýza, komparace a následná syntéza. V praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké postoje zaujímají žáci střední odborné školy k pohybovým aktivitám, co či kdo je ovlivňuje v aktivitě nebo inaktivitě, jakým pohybovým aktivitám se žáci věnují a s jakou četností. Použita byla dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat byl dotazník navržený pro účely průzkumu. Respondenty jsou žáci prvních až čtvrtých ročníků oboru vzdělání Informační a komunikační technologie na Střední škole informatiky, poštovnictví a finančnictví v Brně. Výběr školy byl proveden z důvodu jejího zaměření na vzdělávání, které se týká hlavně moderních technologií a v nesčetném množství se s nimi rovněž pracuje, což podle odborníků potencionálně vede ke snižování pohybových aktivit. Data z dotazníků byla zpracována za využití popisné statistiky.
Problematika apofyzárních zranění u sportujících starších dětí a juniorů
Šťastná, Kateřina ; Valouchová, Petra (vedoucí práce) ; Procházka, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou apofyzárních zranění u sportujících starších dětí a juniorů. Bakalářská práce je rozdělena do několika částí. Úvodní část práce je zaměřena na různé typy akutních i chronických zranění a jejich popis, možnosti léčby a dalšího předcházení. Posléze se věnuje prevenci těchto zranění s ohledem na kvalitu, frekvenci a náročnost tréninků s přihlédnutím k anatomickému, fyziologickému a v neposlední řadě psychomotorickému vývoji dítěte. Přístupu trenérů při tréninku dětí a juniorů a ovlivňující faktory, které mohou zvýšit, nebo naopak snížit frekvenci zranění. Součástí práce je i praktická část, kde je zpracovaná kazuistika pacienta s diagnózou M. Osgood Schlater. Pacient, respektive jeho zákonný zástupce, souhlasil se zpracováním informací o jeho léčbě pro účely bakalářské práce.
Užívání návykových látek a hodnocení preventivních aktivit u studentů SŠ Vimperk
JINDRA, Jaromír
Tato práce se zabývá užíváním návykových látek studenty střední školy a hodnocením preventivních aktivit. Jejím úkolem je zjistit názory a zkušenosti studentů s návykovými látkami a preventivními aktivitami. Byl zvolen následující cíl práce: "Zjištění rizikových faktorů chování studentů v důsledku užívání návykových látek a hodnocení primární prevence rizikového chování." Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, kdy v teoretické části je ve zkratce popsána prevence rizikového chování a nejčastěji užívané návykové látky. Konkrétně byly popisovány oblasti rizikových a protektivních faktorů, primární prevence rizikového chování, školská a drogová prevence, účinky návykových látek a jejich vztah k rizikovému chování. Praktická část je zpracována pomocí kvantitativní strategie, a to statistickou metodou, kdy technikou sběru dat bylo využito dotazníkového šetření, prováděného mezi studenty střední školy Vimperk. Z výsledků výzkumu je patrné, že nejzásadnějším rizikovým faktorem působícím na studenty je jejich nejbližší sociální okolí, tedy rodina, kamarádi a vrstevníci. Prevence je efektivní v oblasti užívání tvrdých drog, což nelze říct v případě tabákových cigaret, alkoholických nápojů a marihuany. Výsledky práce mohou sloužit jako zmapování současné situace rizikového chování v důsledku užívání návykových látek s využitím pro další výzkum a jako komparativní materiál. Dále mohou sloužit jako podklad pro praktické využití při tvorbě preventivních programů a ke zlepšení primární prevence.
Ověření využití variability srdeční frekvence při řízení tréninkového procesu u adolescentních závodníků na horských kolech
KADLEC, Jakub
Závody horských kol jsou jedním z vytrvalostních sportů. Při tréninkovém procesu závodníku disciplíny cross-country (XCO) dochází ke komplexnímu zatížení organismu. Alfou a omegou tréninkového procesu je správné načasování zatížení a odpočinku. Variabilita srdeční frekvence (HRV) nám může pomoci hodnotit stav organismu a jeho připravenost na trénink. V rámci praktické části práce byl uskutečněn experiment, kterého se zúčastnilo 8 adolescentů zaměřených na závody horských kol (XCO). Experiment proběhl během tréninkového soustředění a celková doba intervence byla čtyři týdny. Probandi byli rozděleni na dvě skupiny. První, experimentální skupina (ES) (n = 4) podstoupila tréninkové soustředění řízené pomocí HRV. Druhá, kontrolní skupina (KS) (n = 4) absolvovala klasický periodizovaný trénink. Pro hodnocení výkonnosti před a po experimentu byl zvolen test VO2max a 20minutová časovka na ergometru (20TT). Ve výsledcích studie je prezentováno zlepšení při 20TT v hodnotách průměrného výkonu experimentální skupiny z 303,5 W na 317,5 W a v relativních hodnotách (PRE 4,58 W.kg-1; POST 4,68 W.kg-1), kdežto u skupiny komparační nebyli naměřeny žádné signifikantní změny průměrného výkonu (PRE 308 W; POST 305,7 W) a v relativních hodnotách (PRE 4,20 W.kg-1; POST 4,20 W.kg-1). Ze statistického hlediska nedošlo k žádnému vlivu HRV tréninku na ukazatele výkonnosti (p <0,05). V rámci našeho experimentu se nepodařilo potvrdit využitelnost HRV tréninku u cyklistů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.